Konya Çocuk Diş Doktoru - Çocuk Diş Hastalıkları

konya çocuk diş doktoru

Konya Çocuk Diş Doktoru

Pedodonti olarak isimlendirilen çocuk diş hekimliği, Konya Çocuk Diş Doktoru kliniğimizin bir parçasını oluşturmaktadır. Pedodonti anadalında görevli olan profesyonel hekimlerimiz, diş hekimliği fakültesinden mezun ve pediatrik dalında uzmanlaşmış doktorlardan oluşmaktadır. Çocuk diş hekimi olan uzmanların görevi; çocukluk-ergenlik kategorisinde yer alan tüm çocuklara ağız ve diş sağlığı tedavisi uygulamaktır. Çocukların ağız ve diş sağlığını korumaya almak için hastalık tanısı ve tedavi yöntemleri gerçekleştirilir.

Çocuklarda Oluşan Ağız ve Diş Sağlığı Problemleri

Çocuklarda ilk diş kaybı süt dişleri dökülürken veya çekilirken yaşanır. Daha sonra süt dişleri yerine az daha kalıcı dişler çıkmaya başladığı zamanlarda da farklı sorunlar yaşanabilir. Örneğin; oluşan kalıcı dişler çürüyebilir, veya çıkış yönleri bakımından yamukluk göstererek tel tedavisi uygulanmak mecburiyetinde kalınabilir. Buna benzer pek çok ağız ve diş problemleri karşısında çözüm olarak çocuk doktorunu tercih etmek önemlidir. Genel olarak, çene yapısındaki bozukluklar süt dişi çıkmamış çocuklarda sıklıkla görülür. Süt dişi çıkmış çocuklarda ise genel diş sağlığı ile ilgili problemler görülmektedir.

Konya Çocuk Diş Doktorunun Tedavi Alanları

Çocuklarda oluşan ağız ve diş sağlığı problemleri çeşitlilik göstermekle birlikte, çocuk diş doktorlarının hastalıklar karşısında  uyguladığı tedavi yöntemleri de farklılık göstermektedir. Çok sık rastlanan diş çürüklerine karşı dolgu veya kanal tedavisini uygular. Çocuk diş doktorları; koruyucu ortodonti tedavi uygulaması, süt dişi çekimleri, diş kırıklıkları, florür uygulama, çocuklara ağız ve diş sağlığı ile ilgili eğitsel anlatımlarda bulunmak,  diş taşı temizliği, diş sürtme problemleri gibi pek çok tedavi alanında görevlidir.

Çocuk Protez Tedavisi

Dişlerde oluşan birtakım sistemsel hasarlar, tümör hücrelerini ve bakterilerini ortadan kaldıran hücrelerin sistemini bozmaktadır. Bu tür durumlar sonucunda diş kaybı yaşanır. Çocuklarda meydana gelen sistemsel sorun, protez işlemleri ile çözüme kavuşturulur. Çocuk protez tedavisi, yetişkin protez tedavisinden farklıdır. Yetişkinlere oranla çocukların psikolojik hayatlarına zarar verilmemesi için ayrı bir çaba gösterilmektedir. Ayrıca çocukların her bir yaş dönemi gelişim yönünden ayrı bir öneme sahiptir. Özellikle gelişimlerini etkileyen beslenmelerinin aksamaması adına çocuklara özel protez yöntemleri uygulanır.

Çocuklara Özel Diş Kliniği ve Diş Doktoru

Çocuk diş kliniğimiz, çocukların ilgilerini çekecek ve onlara pozitif enerji verecek şekilde dizayn edilmektedir. Bilindiği üzere çocuklar, diş doktorlarına karşı korku ve endişe besleyebiliyor. Bu endişenin oluşmaması veya ortadan kalkması için çocuklara özel bir rahat ortam oluşturulur. Aynı şekilde uzman çocuk diş doktorlarımız, çocukların rahatlaması için özel bir anlatım tekniği kullanarak çocuklarla ilgilenmektedir.