Konya Diş Dolgusu Tedavisi ve Fiyatları

konya diş dolgusu hizmeti

Konya Diş Dolgusu Tedavisi

Konya diş dolgusu hizmeti veren hekimlik olarak konservatif diş tedavisi uygulamaktayız. Konservatif diş tedavisi, dişlerin açıkça görülen kısmında meydana gelen çürüklerin tedavisi ve çürük önlenmesi adına yapılan işlemlerdir. Diş dolgusu tedavisinde çürükler, uzman hekimlerin diş tedavisinde kullandıkları özel aletler ile temizlenmektedir. Ardından dişin sağlam kısımları eski diş şekline göre dolguyla doldurulur ve dişin işlevleri  sağlıklı bir hale getirilir. En çok tercih edilen dolgu çeşitleri, amalgam kompozit veya porselen dolgulardır.

Diş Çürüğüne Sebep Olan Etkenler

Çürükler genellikle; bakteri birikiminden oluşmuş plaklar, yanlış beslenme sonucu oluşan hasarlar, düzenli diş fırçalama alışkanlığının olmaması gibi sebeplerden ötürü oluşur. Ayrıca çürükler, çoğunlukla diş aralarında kalan bakteri ve asitlerin zamanla dişin dokusuna zarar vermesi ile oluşmaktadır. Açık bir gözle kararmalar görüldüğünde veya ağrı hissedildiğinde kliniğimize başvurabilirsiniz. Çıplak bir gözle kararmalar ve çürükler belli olmuyorsa ancak ağrı hissediliyorsa hekiminiz en uygun yöntem olarak film çeker ve ağrının tanısını ortaya koyar. Eğer ağrı çok ciddi anlamda tüm günlük aktivitelerinizi aksaltıyorsa çürüğe kanal tedavisi de uygulanabilir.

Kompozit Diş Dolgu Tedavisi

Kompozit diş dolgusu, beyaz dolgu olarak da isimlendirilen dolgu türüdür. Beyaz renge sahip kompozit dolgusu, içinde yer alan silikondioksit parçacıkları sayesinde diş rengine zarar vermemektedir. Diş rengini koruyarak dolgunun dişte görünümünü estetik kılar. Kompozit dolgu türünde, dişe eklenen malzemeler, sırasıyla yerleştirilerek ışın aletiyle katılaştırılır ve kusurlar düzleştirilir. Diğer dolgu türlerine oranla daha uzun bir süreçte işlemler yapılmasına karşın yine de estetik açıdan en çok tercih edilen bir dolgu uygulamasıdır. Ek olarak, kompozit dolgular kırık dişlerin tedavi sürecinde de uygulanan ve tercih edilen bir dolgudur. Bunun en önemli sebeplerinden biri, dolgu yapıldıktan 1 saat kadar kısa bir süre sonra ağız fonksiyonları kullanılabilir hale gelmektedir.

Amalgam Diş Dolgu Tedavisi

Diş çürükleri karşısında uygulanan bir dolgu türü, amalgam dolgudur. Gümüş veya bakır karışımından oluşmuş metalik bir yapısı bulunmaktadır. Gümüş ve bakır karışımı ile elde edilen amalgam dolgunun tercih edilmesinin en önemli nedeni, dolgunun sağlamlığı ve dişlerde uzun süre kalarak koruma sağlamasıdır. Çok uzun süredir amalgam dolgular kullanılmaktadır. Kompozit dolgu türünden farklı olarak  amalgam dolgular, daha ekonomik boyutta olması ve sağlamlığı açısından ve daha uzun süre dişlerde kalması gibi yönlerden ötürü tercih edilmektedir. Ancak kompozit dolgular kadar tercih edilen bir dolgu çeşidi değildir.